søndag den 11. november 2007

Jættemilen

Efter nogle rigtig trælse måneder er det de seneste par uger gået voldsomt fremad:-)Achillessenen brokker sig kun ved særlige lejligheder, så nu mangler der blot at indhente lidt form, men med 4-5 måneder til sæsonstart skulle det jo nok kunne nås...!

I dag turde jeg således stille op i langdistanceløbet Jættemilen, der i år ganske vist blot var 21,2 km i Grib Skov Mårum, og således blev løbet på under to timer.

Startfeltet var ikke imponerende, men jeg fik en god battle med Anders Konring og PG Lund, der ganske vist begge havde alle butterflies i modsat rækkefølge af mig, men som jeg alligevel fik set en del til. Efter første gang butterfly var vi således helt lige. På strækket 17-18 tjente Anders over ét minut på at løbe langs indhegningen og den næste halve time gik med at lukke dét hul. Det lykkedes umiddelbart før de sidste butterflies. Men så var kræfterne ved at være brugt op og Anders tjente ca 45 sekunder rundt på disse. Selvom jeg på starten af hjemturen kunne skimte Anders i horisoneten, kom jeg ikke nærmere og med et par småbom på post 44-45-46 måtte jeg resignere. Da Philip til sidst nærmede sig bagfra, måtte jeg dog øge til sidst for at sikre mig andenpladsen, 2.58 min efter Anders.

Selvom det selvfølgelig aldrig er sjovt at blive slået af en junior - eller nogen som helst andre - var det en fed dag i skoven med godt (men koldt) vejr, gode baner med noget nær 100 procents terrænløb, og bortset fra afslutningen synes jeg egentlig det gik ganske fornuftigt både fysisk og teknisk. Tillykke til Anders, der bare var en tand bedre i dag!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Michael,
Tillykke med andenpladsen. Men hvordan er det lige du har regnet ud, at der er 4-5 måneder til sæsonstart - jeg troede, at der var under to måneder til årets vigtigste stafet......