torsdag den 23. april 2009

Dobbelt DM i weekenden

Den forestående weekend byder på hele to DM'er - nemlig sprint og ultralang.

Selvom sprint jo ikke just er min favorit, må jeg erkende, at det er det løb, jeg ser mest frem imod. Det skyldes ikke mindst det meget professionelle setup, som Troels og hans team har lavet på løbets hjemmeside, så jeg ser frem mod et sjovt stævne og en god udfrodrende sprintbane - selvom jeg jo desværre nok ikke har speed til at følge med de allerbedste...

Søndagen står på ultra-lang, men med en 25 km bane med 51 poster i Grib Nord, bliver der vist mest tale om en lidt forlænget klassisk distance. Heller ikke her gør jeg mig så store forhåbninger - det er ikke blevet til så mange langture i forårets løb - og de seneste to uger har jeg været ret svag i kroppen ovenpå min påskeforkølelse, der også var tæt på at koste min 10-mila-deltagelse, så jeg er lidt skeptisk overfor kroppens evne til at klare to timer i max-tempo. Men den skal da få et forsøg...

Som en sidste optakt til DM-sprint, løb jeg onsdag aften OK Øst's sprint i Forskerparken, hvor Finn havde lagt en ganske interessant bane - se herunder med vejvalg i 'tempo-farver' fra QuickRoute:

Ingen kommentarer: