søndag den 8. juli 2007

DM på 10.000 meter

I et øjebliks kådhed havde jeg fået tilmeldt mig til DM på 10.000 meter på Århus Stadion fredag aften! Desværre bød denne uge også på mathed ovenpå sidste uges sygdom. Løbet fredag aften var derfor ugens første løbepas og første højintensitetstræning i 17 dage! Forventningerne var da også noget neddroslede - ved tilmeldingen havde jeg håbet at kunne løbe 32:30 (svarende til 3:15 min pr km), men nu valgte jeg at lægge ud i 3:20 tempo i stedet. På papiret gik det da også fint, idet 5 km blev passeret på præcis 16:40, men så var kræfterne også brugt helt op, og på den næste kilometer tabte jeg hele 15 sekunder - uden at få mere energi af det. Herefter valgte jeg at udgå i stedet for at kæmpe rundt til en alligevel ubrugelig tid, der sikkert ville nærme sig de 35 minutter. Ærgerligt nok, men alligevel lidt fremgang med helbredet. Nu skal jeg bare blive helt frisk inden den kommende weekends to Elitserieløb (og svenske VM-tester) i Skåne. Det bliver fedt at få lov at måle sig med de bedste svenskere i terræner, der passer mig særdeles godt!

Ingen kommentarer: