mandag den 12. maj 2008

EM-testløb i Åhus

Årets eneste testløb blev afholdt på "hjemmebane" i Åhus. Forhåbningerne var ikke på forhånd særligt høje og resultatet med placeringer som nr 11, 10 og 7 var vel nogenlunde på forventet niveau. Under alle omstændigheder havde vi (RunO, Søes, TJ, Nina og jeg) en rigtig hyggelig tur med kost og logi på det altid fantastiske Hotel Åhus Strand.

Der blev lagt ud lørdag formiddag med den nemmeste sprintkonkurrence, jeg nogensinde har løbet. Det lykkedes mig godt nok at bomme 10 sekunder på post 2, men derudover var det udelukkende tempoet, der gjorde, jeg ikke lå med fremme. Resultatlisten var da også ekstrem tæt, og de ca 40 sek jeg var efter RunO, der vandt, rakte da også kun til en 11. plads.

Lørdag eftermiddag stod den på afkortet mellemdistance i Horna Fure Västra, der er en ekstrem flad og hurtig strandskov. Orienteringen var dog ikke helt simpel, da der i store områder var meget få detaljer at læse på, og ækvidistancen på 1 meter gjorde det heller ikke let... Alle havde en del småsvaj, så selv om det samme gjaldt mig, lå jeg ganske godt med fremme indtil post 17. På de to følgende poster smed jeg tilsammen to minutter, og det endte med en noget skuffende 10. plads.

Søndagens langdistance bød på stort mandefald allerede inden start, og der var lagt op til billige ranglistepoint. Derfor var det lidt deprimerende, at en tid under tre minutter efter vinderen, TJ, kun rakte til en 7. plads. Dén historie dækker dog over en ikke så imponerende vindertid, og min egen indsats var da heller ikke oppe og ringe. Teknisk gik det ok, men allerede fra start var jeg fysisk presset, hvorfor en 7. plads på tages som et acceptabelt resultat.

Se alle resultater fra weekenden her.

Med testløbene afsluttet, er det slut med konkurrencer i en længere periode, og jeg har derfor valgt at kaste mig over et nyt projekt, idet jeg om 3 uger stiller til start med René i CoastZone eXtrem Maraton, hvor der over to dage skal løbes 70 km i Silkeborgskovene. En spændende udfordring, som jeg ser meget frem imod. Læs mere om CZXM her.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

"Dén historie dækker dog over en ikke så imponerende vindertid" - hvad fanden mener du???? TJ

Michael Sørensen sagde ...

TJ> Ta' ikke fejl - jeg er meget imponeret over vinderen - jeg regnede blot med, at du kunne løbe endnu hurtigere!!!