søndag den 10. august 2008

15.55 på 5000 meter

Et par weekender uden særlig mange aktiviter i o-verdenen gav mig i dag mulighed for at stille op på 5000 meter i finalen i Baneturneringen på "hjemmebanen" Rudegård.

Det blev ikke helt så godt som håbet, men dog en hæderlig tid på 15.55, specielt taget i betragtning at jeg måtte løbe alene fra første skridt. En lille flok på 5 mand havde aftalt at løbe i 15.00-tempo, hvilket jeg jo godt vidste, jeg ikke skulle gå med i, og da alle andre lagde ud i over-16-tempo, var der ikke andet for end at løbe mit eget løb. Planen var at løbe 3.10-tempo og så se om der var overskud til at øge henimod slutningen. Den første del af planen holdt, men tredje og fjerde kilometer var hårde, så i stedet for en tid lidt under 15.50 blev det lidt over. Det endte med 15.55 efter følgende kilometertider: 3.08, 3.10, 3.12, 3.14, 3.10. Under alle omstændigheder dog en rigtig god træning!

De næste par uger står kortere, hurtigere træninger frem imod DM Mellem om 3 uger. Undervejs skal der også løbes nogle o-træninger og i weekenden inden er der samling med U-16-landsholdet i de udfordrende Husby, Stråsø og Ulfborg terræner.

Ingen kommentarer: