søndag den 30. marts 2008

Spring Cup

Med Spring Cup er foråret og konkurrencesæsonen for alvor i gang. Desværre bliver det flotte stævne mindre år for år, og det var i år ganske tydeligt at se på stævnepladsen, ligesom antallet af topløbere var lavere end nogensinde. For mit eget vedkommende blev det en fornuftig weekend, som jeg kom fra med ganske positiv formbesked, mens det ikke teknisk var helt i top.
Lørdagens klassiske bane var ret udslagsgivende med gode langstræk og svær fin-orientering, særligt på banens sidste del. Jeg kom godt fra start og har på 2. radiopost efter 2/3 af banen 3. bedste tid. Herfra og hjem halter det desværre med at holde hovedet koldt og mister 2½-3 minutter på bom i det grønne. Det ender derfor med en dog trods alt hæderlig 18. plads som 6. bedste dansker.
På søndagens stafet løb jeg førstetur for Pan-Kristianstads andethold. Efter at have ført på startpunktet fik jeg løbet mig væk på vej til 1'eren (måske jeg ikke skulle have lagt så hårdt fra land?) og følte jeg var sidste mand til at klippe den. Herefter gik det dog rigtig godt, og jeg var overraskende hurtigt fremme i tet-klyngen, der holdt hele vejen hjem og jeg kunne veksle som 2'er, blot ét sekund efter den førende tjekkiske juniorlandsholdsløber fra Mora. Holdet holdt sig fremme på de følgende ture og var med i spids ud på sidstetur, hvor der dog blev tabt tid og placeringer til bl.a. FTOK og Pan-Kristianstads førstehold, der endte på en lidt skuffende 5. plads, men vi blev 8'er. Både herre- og damestafetten blev vundet af Ulrichehamn, sidstnævnte med Maja Alm som afslutter!


Ingen kommentarer: