tirsdag den 8. april 2008

DM-sprint: Nr. 19!

DM-sprint var endnu engang henlagt til Århus - denne gang Universitetshospitalet i Risskov. Århus 1900 havde lavet et fint stævne med et godt kort og gode baner. Eneste ankepunkter var, at banerne var en del for lange, og de førststartende vil nok mene, at de sidste fik lige lovlig stor kendskab til banen inden starten.

For mit eget vedkommende var optakten ikke helt optimal, da jeg havde døjet med forkølelse og ondt i halsen i dagene op til. Egentlig troede jeg, det var ude af kroppen, men da der først skulle løbes stærkt, gik det ret tungt, og overskuddet til på én gang at presse på og tænke klart eksisterede ikke rigtigt. Alligevel kom jeg rimeligt fra start og lå faktisk (knebent) nr. 2 på post 7, men herefter gik det galt. Ind mod 8'eren blev jeg bange for at løbe gennem nogle små bede. Det viste sig efterfølgende, at de ikke var forbudte, men de fik tvunget mig højre rundt til posten og jeg mistede flydet. Dette kostede en del sekunder på 8'eren og manglende kontrol i udløbet kostede endnu mere tid på 9'eren. Herefter gik det småtungt på resten af banen med både dalende tempo og flere vejvalgsfejl (bl.a. overså jeg højrevejvalget på strækket 12-13, ligesom jeg på 14-15 kom til at løbe ind i den store lukkede gård).

Alt i alt blev det en ret utilfredsstillende 19. plads - se resultater her. Kort med vejvalg tilføjes senere.

Ingen kommentarer: